CLICKS HERE!!!

Sunday, 29 July 2012

KAHWIN...

kenapa nak kena kawen???
tak kawen tak boleh kerh???

ha...
kalau kita kawen... kita dapat bnyk pahala aw!!!
cium isteri/suami dapat pahala... pegang isteri/suami dapat pahala...
pandang isteri/suami dapat pahala... bersetubuh dengan isteri/suami pun dapat pahala...
ha nmpak tak??? free je dapat pahala...
senang je kan... so aku still tak faham...
kenapa ada jugak org yang tak nak kawen...
apa masalah dia org sebenarnya???
mesti penah kecewa dengan kekasih lama!!!
HOHO!!!

sapa yang pernah kecewa tuh...
chill ah!!! kumbang bukan seekor... bunga bukan sekuntum...
bersepah lagi kot... 1 pergi 10 datang!!!
peewit!!!
HAHA!!! =D
kali ni aku tulis entry ni... bukan apa...
aku cuma nak bg tau... bila kita kawen...
senang kat kita jugak sebenarnya...

tgok eh...
bila kita kawen... kita dapat tambah umat islam...
ha.... lagi!!!
kalau anak kita, nanti kita dah mati, dia boleh doa kan kita...
ha... nmpak tak??? nmpk tak???
bnyk lagi sebab kita perlu kawen!!!
discover ah sendiri... baru keinginan nak kawen tu menigkat!!!
HAHA!!! =D

so apa tunggu lagi!!! pergi ah kawen!!!
HAHA!!! =D
jgn pandai kawen je...
di sebalik kawen ada tanggungjawab aw!!!
kita sebagai laki nak kena jaga anak dara org...
sebagai perempuan lak, nak kena jge anak org jugak!!!
ha... yelah!!! nak jage makan pakai laki masing2...
huhu...

so sebelum kawen tu...
cukup kan lah apa yang patut...
kawen bukan benda main-main!!!
ingat tuh!!! HOHO!!! =D

Friday, 27 July 2012

AKU HANYALAH HAMBA

SAAT berlalu tanpa di sedari...
hadirnya kita hanya SEMENTARA...
yang menunggu kita di AKHIRAT kelak...
yang pastinya menjamin kehidupan KEKAL abadi...

tapi disebalik itu...
CUKUP kah bekalan kita???
DI MANA tahap kita???
DI MANA tempat kita???
BERSEDIA kah kita???

UNTUK MENEMPUH AKHIRAT KELAK...

masa kian MODEN...
melampau batas...
AGAMA kian di lupakan...
mengapakah ini terjadi???

masa berubah mengikut peredaran ZAMAN...
tatkala juga manusia...
tapi wajarkah yang WAJIB itu di tinggalkan???
yang DOSA itu di lakukan???

tiada sebab untuk ini terjadi...
masih belum TERLAMBAT untuk berubah...
pada RAMADHAN yang mulia ini...
buat lah sesuatu...
TAUBAT lah...
INSAF lah...

KERANA...
belum tentu RAMADHAN yang mulia ini...
datang bertamu menjenguk kita lagi...




Friday, 20 July 2012

OH anak!!!

Masa berlalu kian kencang!!!
Sekelip mata... Dah 10 tahun...
Sekelip lagi... Dah 20 tahun...
Kelip-kelip lagi... Tgok-tgok dah mati!!!
HAHA!!! =D

Hurm...
Zaman dah moden, jadi cara nak didik anak pun kena moden...
Logik kerh??? Memang kena macam tu eh???
Kalau didik tak moden macam mana??? Jadi pape kerh???
Ada terfikir tak korg???

Aku tak tau pun cara nak didik anak dengan betul...
Cuma aku nmpk sekarang, keadaan makin teruk je...
Yelah!!! Parents marah. Melarang anak-anak dia buat benda yang tak elok.
Pastu anak-anak cakap...

"Apalah mak dengan ayah ni!!! Tak open minded langsung!!! Chill ah!!! Saya dah besar kot!!!"

Wah... Besarnya dia... Besar mana dia tu??? Ha... Kalau lah anak-anak tu betul...   Parents tak tegur lah...
Sebabkan!!!     
Mana ada parents nak benda yang tak baik untuk anak-anak dia... 
Ha!!! Betul tak???
Jadi kenapa tak boleh nak dengar nasihat parents??? Kalau tak dok mak ayah... 
Boleh hidup ke kita??? Cuba tgok org yang tak dok mak ayah... Kesiankan...
Tapi kita tak... Tak hargai lagsung mak ayah... 
Apalah... Bila jadi pape kat kita, pandai pulak salahkan mak ayah...

"Mak dengan ayah lah ni tak ajar saya elok-elok!!!" 

Macam tu pulak di cakapnya... Kalau macam tulah kan... 
Mak ayah lah yang patut di salahkan...
Sebab anak-anak ni betul je... Anak-anak mana pernah salah... Pui!!!
Apa nak jadi dah kalau jadi macam ni...

Cube kita fikir balik... 
Mak kita dah ngandung kan kita 9 bulan... Lama tu... 
Macam-macam mak kita tanggung... 
Sakit... Pedih... Derita... 
Penah tak mak kita mintak balasan??? 
Aku rasa tak kot!!! >.<!
Kalau ada pun, 1 dalam sejuta... Even mak seseorg tu jahat!!! 
Tapi aku rasa tak penah pun dia mintak jasanya di balas... 
Tapi cuba lah tgok diri kita... Baru mak mintak tolong sikit... 
Dah melenting... Malas lah... Itu lah... Apa lah... Ada je alasan... 
Bila dah buat... Mintak balasan...
Haih... Kenapa macam tu??? ('',) 
Tu baru mak... Tak kira ayah lagi... 
Seorang ayah selalu org ingt dia kuat... 
Tapi mana kita tahu??? 
Ayah kita semua manusia biasa jugak... Dia pun macam kita... 
Kalau lah kita pernah nampak dia nangis nak mencari nafkah keluarga... 
Aku rasa, memang kat situ jugak kita akan rasa sebak... 
Sebab aku percaya seorang ayah tu memang susah nak melimpahkan air mata nya. 
Tapi pernah ke kita amek tau semua tu??? Yang kita tahu, mintak duet aje... 
Bila tak bagi, ckp ayah kedekut... berkira dengan anak sendiri... 
Tapi pernah tak kita amek tau apa yang ada dalam dompet ayah kita tu??? 
Entah-entah... Tak dok apa. 
Yang ada pun... Dalam poket dia... RM5... 
Tu pun nak buat makan tgh hari nanti kat tempat kerja... 
Dah kalau dia bg kita duit tu... Agak-agak apa yang dia nak mkn tgh hari nanti??? =') 
Penah terfikir tak??? 
Lepas tu... 
Ada ke ayah kita ckp benda tu??? Ungkit benda tu... 
Ada tak korg rasa??? 
Aku rasa, tak dok pun sorg ayah akan buat mcm tuh...=') 
Walau macam mana pun... Dia akan cube tunaikan... 
Lagi ah kalau untuk anak bongsu dia!!! Hakhak!!! 
Penah tak korg terfikir??? Penah tak??? =') 
Fikir ah doe... Jgn nanti bila mak ayah kita dah TIADA... 
Baru korg nak rasa kehilangan... Masa tu dah TERLAMBAT... 
Masa dia org ada ni... Hargai lah dia org... 
Kita semua dah BESAR... Dah boleh fikir... 
SAYANG LAH MAK AYAH KITA!!! (^_^)v

Monday, 16 July 2012

OH my ENGLISH!!!

kenapa kita kena belajar BAHASA INGGERIS???
BURR...

ANTARA ALASANNYA!!!
1) MUDAH nak dapat kerja nanti.
2) kalau ada org luar datang, boleh BERKOMUNIKASI.
3) negara boleh MAJU.
4) blablablabla......

ni lah antara alasannya.
sekarang dah jadi mcm trend aw!!!
nak kerja yang best sikit. kena pandai ckp om puteh...
pui!!! apa lah...

apa kata, kita tukar benda ni...
kita kat MALAYSIA kan...
AGUNG kan lah bahasa kite!!!
lau ada pelancung luar datang negara kite.
patut dia org yang kena pandai ckp bahasa kite.
bukan kita nak kena pandai ckp bahasa dia org.
dia org tu siapa???  hebat sangat kerh???
adodoy!!!

dan siapa ckp kalau kita tak pandai ckp om puteh negara kita tak boleh maju???
ha!!! ada bukti ke???
aku rasa boleh maju jugak kot!!! serius!!!
apa kata, kita buat sesuatu yang hebat???
CONTOHNYA!!!
kita reka satu benda... pastu kita buat S.O.P dia dalam BAHASA MELAYU.
(S.O.P = SAFETY OPERATING PROCEDURE)
HA!!! kalau kite export ke luar... mst org tak fhm nak bace S.O.P tu...
bila dia tak fhm... mst dia akan belajar BAHASA MELAYU tu...
ha!!! nampak tak???
banyak benda aw kita boleh dapat kalau buat mcm ni!!!

CONTOHNYA!!!
1) org akan kenal negara kita.
2) ekonomi negara dapat di tingkatkan.
3) dapat mengagungkan bahasa melayu.

tu antara yang MAJOR lah!!!
so kita sebagai genarasi muda!!! fikir apa kan benda baru yang boleh kita reka...
DAN berguna!!!

GOOD LUCK!!! =D

Sunday, 8 July 2012

MINYAK PEWANGI! (^_^)

Apa yang SPECIAL dengan minyak wangi ni???
Erm...
Tak dok apa pun...
Cuma aku nak ckp...
Aku ada!!! Kau ada ke???
Kalau ada pun...
Bukan korg ada yang ni...
SO!!!
Aku ada!!! Kau ada??? =P

Friday, 6 July 2012

GAS PETRONAS!!! erk???

kenapa dengan gas??? tengok sendiri lah!!! =D


nampak tak??? hebat kan??? ha... 
kat MALAYSIA je ada...
negara lain tak dok aw!!! HUHU... 
HAHA!!! =D
MALAYSIA BOLEH!!! 




note: (lepas ni aku boleh jadi DUTA GAS!!! =P)

Sunday, 1 July 2012

tamat sudah EURO 2012!!!

SPAIN menang... habis dah... apa korg dpat???
ada ke TORRES datang jumpa kau???
XAVI ke??? ALONSO ke??? CASILLAS???
ada ke??? ada??? tak kan...
dia org kenal korg pun tak... lagi ah nak ckp terima kasih... HUHU...
so jgn ah nk bangga sangat...
"YEAH!!! SPAIN MENANG!!!"
yang menang SPAIN.... bukan korg...
kenapa nak BANGGA dengan kejayaan org lain???
HUHU....
aku ni, bukan sokong ITALI yeh...
saje je... HEHE!!! =P
pape pun!!! TAHNIAH SPAIN!!!
aku ckp SPAIN eh!!!
bukan penyokong SPAIN!!!
BUEK!!! =P