CLICKS HERE!!!

Monday, 16 July 2012

OH my ENGLISH!!!

kenapa kita kena belajar BAHASA INGGERIS???
BURR...

ANTARA ALASANNYA!!!
1) MUDAH nak dapat kerja nanti.
2) kalau ada org luar datang, boleh BERKOMUNIKASI.
3) negara boleh MAJU.
4) blablablabla......

ni lah antara alasannya.
sekarang dah jadi mcm trend aw!!!
nak kerja yang best sikit. kena pandai ckp om puteh...
pui!!! apa lah...

apa kata, kita tukar benda ni...
kita kat MALAYSIA kan...
AGUNG kan lah bahasa kite!!!
lau ada pelancung luar datang negara kite.
patut dia org yang kena pandai ckp bahasa kite.
bukan kita nak kena pandai ckp bahasa dia org.
dia org tu siapa???  hebat sangat kerh???
adodoy!!!

dan siapa ckp kalau kita tak pandai ckp om puteh negara kita tak boleh maju???
ha!!! ada bukti ke???
aku rasa boleh maju jugak kot!!! serius!!!
apa kata, kita buat sesuatu yang hebat???
CONTOHNYA!!!
kita reka satu benda... pastu kita buat S.O.P dia dalam BAHASA MELAYU.
(S.O.P = SAFETY OPERATING PROCEDURE)
HA!!! kalau kite export ke luar... mst org tak fhm nak bace S.O.P tu...
bila dia tak fhm... mst dia akan belajar BAHASA MELAYU tu...
ha!!! nampak tak???
banyak benda aw kita boleh dapat kalau buat mcm ni!!!

CONTOHNYA!!!
1) org akan kenal negara kita.
2) ekonomi negara dapat di tingkatkan.
3) dapat mengagungkan bahasa melayu.

tu antara yang MAJOR lah!!!
so kita sebagai genarasi muda!!! fikir apa kan benda baru yang boleh kita reka...
DAN berguna!!!

GOOD LUCK!!! =D

No comments:

Post a Comment