CLICKS HERE!!!

Friday, 20 July 2012

OH anak!!!

Masa berlalu kian kencang!!!
Sekelip mata... Dah 10 tahun...
Sekelip lagi... Dah 20 tahun...
Kelip-kelip lagi... Tgok-tgok dah mati!!!
HAHA!!! =D

Hurm...
Zaman dah moden, jadi cara nak didik anak pun kena moden...
Logik kerh??? Memang kena macam tu eh???
Kalau didik tak moden macam mana??? Jadi pape kerh???
Ada terfikir tak korg???

Aku tak tau pun cara nak didik anak dengan betul...
Cuma aku nmpk sekarang, keadaan makin teruk je...
Yelah!!! Parents marah. Melarang anak-anak dia buat benda yang tak elok.
Pastu anak-anak cakap...

"Apalah mak dengan ayah ni!!! Tak open minded langsung!!! Chill ah!!! Saya dah besar kot!!!"

Wah... Besarnya dia... Besar mana dia tu??? Ha... Kalau lah anak-anak tu betul...   Parents tak tegur lah...
Sebabkan!!!     
Mana ada parents nak benda yang tak baik untuk anak-anak dia... 
Ha!!! Betul tak???
Jadi kenapa tak boleh nak dengar nasihat parents??? Kalau tak dok mak ayah... 
Boleh hidup ke kita??? Cuba tgok org yang tak dok mak ayah... Kesiankan...
Tapi kita tak... Tak hargai lagsung mak ayah... 
Apalah... Bila jadi pape kat kita, pandai pulak salahkan mak ayah...

"Mak dengan ayah lah ni tak ajar saya elok-elok!!!" 

Macam tu pulak di cakapnya... Kalau macam tulah kan... 
Mak ayah lah yang patut di salahkan...
Sebab anak-anak ni betul je... Anak-anak mana pernah salah... Pui!!!
Apa nak jadi dah kalau jadi macam ni...

Cube kita fikir balik... 
Mak kita dah ngandung kan kita 9 bulan... Lama tu... 
Macam-macam mak kita tanggung... 
Sakit... Pedih... Derita... 
Penah tak mak kita mintak balasan??? 
Aku rasa tak kot!!! >.<!
Kalau ada pun, 1 dalam sejuta... Even mak seseorg tu jahat!!! 
Tapi aku rasa tak penah pun dia mintak jasanya di balas... 
Tapi cuba lah tgok diri kita... Baru mak mintak tolong sikit... 
Dah melenting... Malas lah... Itu lah... Apa lah... Ada je alasan... 
Bila dah buat... Mintak balasan...
Haih... Kenapa macam tu??? ('',) 
Tu baru mak... Tak kira ayah lagi... 
Seorang ayah selalu org ingt dia kuat... 
Tapi mana kita tahu??? 
Ayah kita semua manusia biasa jugak... Dia pun macam kita... 
Kalau lah kita pernah nampak dia nangis nak mencari nafkah keluarga... 
Aku rasa, memang kat situ jugak kita akan rasa sebak... 
Sebab aku percaya seorang ayah tu memang susah nak melimpahkan air mata nya. 
Tapi pernah ke kita amek tau semua tu??? Yang kita tahu, mintak duet aje... 
Bila tak bagi, ckp ayah kedekut... berkira dengan anak sendiri... 
Tapi pernah tak kita amek tau apa yang ada dalam dompet ayah kita tu??? 
Entah-entah... Tak dok apa. 
Yang ada pun... Dalam poket dia... RM5... 
Tu pun nak buat makan tgh hari nanti kat tempat kerja... 
Dah kalau dia bg kita duit tu... Agak-agak apa yang dia nak mkn tgh hari nanti??? =') 
Penah terfikir tak??? 
Lepas tu... 
Ada ke ayah kita ckp benda tu??? Ungkit benda tu... 
Ada tak korg rasa??? 
Aku rasa, tak dok pun sorg ayah akan buat mcm tuh...=') 
Walau macam mana pun... Dia akan cube tunaikan... 
Lagi ah kalau untuk anak bongsu dia!!! Hakhak!!! 
Penah tak korg terfikir??? Penah tak??? =') 
Fikir ah doe... Jgn nanti bila mak ayah kita dah TIADA... 
Baru korg nak rasa kehilangan... Masa tu dah TERLAMBAT... 
Masa dia org ada ni... Hargai lah dia org... 
Kita semua dah BESAR... Dah boleh fikir... 
SAYANG LAH MAK AYAH KITA!!! (^_^)v

No comments:

Post a Comment